MTB Stensbæk

I 2014 startede klubben op med navnet MTB Ribe. Efter 4 år, altså i 2018 ændrede klubben navn til MTB Stensbæk. Navne ændringen var for at være mere lokalt, da vi også står for sporet i Stensbæk plantage.

Klubben blev startet af tre ivrige mountainbikere, som 2 år forinden, havde med frivillige kræfter, bygget sporet. Det var dog et krav fra Skov og naturstyrelsen at der stod en klub bag sporet.
Så 2014 blev MTB Ribe opstartet med 3 bestyrelsesmedlemmer og cirka 40 medlemmer i klubben.

Efterhånden er klubben vokset sig større og har i en årrække haft mere end 150 medlemmer.
I 2016 startede vi med et B&U-hold, det var en stor succes. Og efterhånden er der kommet en del mere til. I 2018 samtidig med ændring af vores klubnavn, startede vi også B&U-afdelingen, Stensbæk Youngsters op.

Vores vision i klubben er, at der skal være plads til alle. Det betyder i alt sin enkelthed, at vi ønsker at rumme enhver der har lyst til at lære mtb-sporten, og alt der følger med. Vi har uddannede instruktører med til alle træninger.

Det var lidt om klubben – Hvis du vil vide mere om hvornår og hvor vi træner. Så kig endelig videre her på hjemmesiden.

Det er MTB Stensbæk der som klub står med ansvaret for Stensbæk sporet. Da Skov & Naturstyrelsen forlanger der står en klub bag ruten, men vi vil forsøge med dette initiativ at få fat i frivillige hænder og få nogle fede Trailbuilder timer i skoven.

Stensbæk Trailbuilder Laug er for alle der har interesse i at være med til at gøre Stensbæk ruten bedre og bedre. Vil du hjælpe med at lave et stykke arbejde i skoven, fodarbejde i forbindelse med at skaffe midler til projekter, materialer og bespisning af de mange hjælpere.
Kan du nikke genkendende til dette så er lauget helt sikkert noget for dig.

Sporet i Stensbæk er sponsoreret af diverse fonde, sponsorer og den frivillige arbejdskraft der bliver lagt i.

Meld dig til på facebook på nedenstående link og bliv en del af vores lokale spor.
Stensbæk Trailbuilderlaug

Støt sporet i Stensbæk her på Mobilpay

Kort ærmet alm. Cykelbluse(Tight fit)

1 x XL